Tuesday 6 May 2008

arvegjenstander og befolkningstetthet;

Jeg elsker seconhand. Eller rett og slett broren min sitt gamle klesskap, eller moren min sine rester fra early eigthies. Gøy.

Spurte moren min om hun muligens hadde en gammel marineblå blazer eller et par wayfarers liggende. Det første hun gjorde var å finne frem to par gamle wayfarers som broren min brukte på åttitallet, og en blazer hun brukte da hun var yngre.



Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe disse tingene, meen nå trenger jeg jo ikke det. Mor må bare sy inn blazeren litt , så er den ready to wear.
Det ene par brillene var litt spesielle, sånn speil på utsiden. Herlige.

Shortsen  kjøpte mor for meg i Arendal, men de hadde bare den ene størrelsen igjen, så ble en shorts nesten to størrelser for stor! Men det funker greit med et belte. Den ble litt oversized i stedet for tight bare.

Sånn ellers har det gått i lesing i dag. Geografi prøve i morgen som teller skremmende mye på standpunkt. Kan snart alt om ortografisk nedbør, fruktbarhetstall, underhavsstrømmer og jordas bæreevne. Eller ikke.



Sliter med å finne måter å få inn all denne vanskelige lærdommen på. Denne gangen ble teknikken "lese-mens-man-soler-seg" utprøvd. Funka ganske bra, så lenge det var varmt nok. For plutselig kom den helvetes vinden.  Etter jeg har lest hele klima-kapittelet, vet jeg hvertfall hvordan det oppstår da. Tror jeg.

Noen som har noen gode studietekninner å komme med? Ikke senga, for da sovner jeg. Lover.

11 comments:

Renate said...

Herlig shorts og blazer :)

strike-a-pose said...

takk takk :-)

Anonymous said...

øh, hvorfor sletta du det jeg skrev? :p

strike-a-pose said...

sletta hva? jeg har ikke sletta noenting :)

Mira said...

Den blazeren var jo fin da :)

strike-a-pose said...

joda, problemet er bare at jeg må bruke den uten "krage" tror jeg, for den som er, er avtagbar og litt spesiell ;d

Hilde said...

Fine solbriller :-)

N A D ii A said...

Sweet bilde!

strike-a-pose said...

takk begge to :)

Gossip Girl said...

Ååh, elsker å "stjele" gamle ting fra mamma sitt klesskap. Har drevet å siklet på vintage dior-veskene hennes leenge nå, og prøver å overtale henne til å gi dem til meg :D

strike-a-pose said...

så gøy ;D
ja, jeg stjelte mammas gaamle mulberry bag for noen måneder siden! :)