Tuesday 16 February 2010

love is such a waste of time.

el perro del mar - change of heart

det er vondt når en oppdager at den personen som stod en nærmest, altså aller aller nærmest, den du kunne si absolutt alt til, viser seg å være en helt annen. det er helt sykt at den personen du stolte fullstendig på, for til og med de dummeste unnskyldninger virket nemlig pålitelige og gode i din munn, kan vise seg å være så falsk og uærlig. utroskap har alltid vært min største frykt i et parforhold, og det har satt sine spor underveis. men likevel fikk min tillit til deg, etter et 3,5 år langt forhold, meg til å la meg trollbinde av alt du sa den siste tiden. alle dine argumenter, unnskyldninger og påfunn. løgner, alt sammen. hva er så vanskelig med sannheten? nei, for hadde den kommet frem, så kunne du ikke hatt meg. men jeg trodde du ønsket å la meg gå. du hadde jo funnet deg ei ny uansett, tydeligvis. hvorfor fortsette å holde på meg, og henne, og bare servere oss løgner?

jeg blir rett og slett helt i sjokk når det mennesket som stod meg nærmest, og jeg han, kunne gjøre noe slikt mot meg. det får meg til å gi litt opp. bare gi opp på kjærligheten, liksom. men dette har heldigvis også hjulpet meg til å komme meg over deg. du er ikke verdt en eneste tåre, og det har du ei heller fått. jeg går ikke ut av dette forholdet som en bitter person, men som et mye sterkere mennesket, enn jeg var da vi startet.

No comments: